Premium czy Budżet? Jak Skutecznie Pozycjonować Swoją Firmę Remontową

Piotr Pawlak
28 lipca 2024
2 min

Odkryj dwa skrajne podejścia do pozycjonowania firmy remontowej: premium i budżetowe. Zdecyduj, które z nich najlepiej pasuje do Twojej strategii i dowiedz się, jak konsekwentnie budować swoją markę.

Dziś pogadamy o tym, jak pozycjonować swoją firmę remontowo-budowlaną na rynku. Bo widzisz, w naszej branży mamy do czynienia z dwoma skrajnościami. I uwierz mi, bycie gdzieś pośrodku to najgorsze, co możesz zrobić.

Opcja 1: Idziemy na całość

Wyobraź sobie firmę z oklejonymi samochodami, sporym budżetem marketingowym i cenami 40% wyższymi niż konkurencja. Brzmi jak przepis na katastrofę? A jednak…

Taka firma celuje w bogatych klientów lub tych, którzy są finansowo niepiśmienni i zdesperowani. Oferuje im finansowanie, a jej pracownicy to nie tylko fachowcy, ale i sprzedawcy, którzy potrafią przekonać klienta do zamówienia dodatkowych usług.

To podejście “premium”. Wymaga sporej inwestycji, ale może przynieść naprawdę niezłe zyski.

Opcja 2: Lecimy po kosztach

Na drugim końcu spektrum mamy firmy z używanym sprzętem, bez marketingu, bez sprzedaży. Właściciel jest jednocześnie wykonawcą projektów. Ceny? 20% niższe niż u konkurencji. Trochę gotówki, trochę szarej strefy…

To podejście “budżetowe”. Mniej błyszczące, ale dla wielu klientów atrakcyjne ze względu na cenę.

A co ze złotym środkiem?

No właśnie. Nie ma czegoś takiego. Środek to przepis na przeciętność i problemy. Ani nie jesteś najtańszy, ani najbardziej premium. Tkwisz w miejscu, gdzie klienci nie wiedzą, czego się po Tobie spodziewać.

Co to oznacza dla Ciebie?

Musisz podjąć decyzję. Chcesz być firmą premium czy budżetową? Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy. Ale cokolwiek wybierzesz, trzymaj się tego konsekwentnie.

Pamiętaj - w biznesie nie chodzi o to, by być wszystkim dla wszystkich. Chodzi o to, by być najlepszym wyborem dla SWOJEJ grupy docelowej.

A Ty, którą opcję wybierasz? Premium czy budżet? Daj znać w odpowiedzi na tego maila. Chętnie poznam Twoje przemyślenia!

Pozdrawiam,

Piotr Pawlak - Budowalka

Dołącz do społeczności

Dość chaosu i niskich marż! Poznaj sprawdzone metody, które już działają w ponad 1700 firmach budowlanych

Co tydzień wysyłam rozwiązanie jednego konkretnego problemu w firmie budowlanej. Zero teorii, tylko to, co działa w praktyce.